zondag 6 januari 2013

Crea Kerst 2012

Tweede Kerstdag 2012

Waar laat je 26 mensen voor een kerstdiner? Nou de bank ging naar de keuken waar normaal de eettafel staat en die verhuisde weer naar de woonkamer. De salontafel ging naar de garage en het speelgoed van Anna naar haar kamer en zo creëerden we dan toch genoeg ruimte om 4 lange tafels kwijt te kunnen.


Als tafelkleed had ik rode papieren tafelkleden gebruikt met daaroverheen de welbekende kanten gordijnen van Ikea die je voor 10 euro per twee koopt en echt lang zijn!
Omdat je voor zoveel mensen het eten niet in schalen opdient maar in de keuken borden opschept had ik bij het dekken kanten papier taart onderleggers als plaatsaanduiding gelegd met daarop het menu geschreven.


Verder had ik in plaats van naamkaartjes bij ieder "bord" een klein knutseltje neergelegd wat betrekking had op de persoon die daar moest gaan zitten. Een kleine greep: Dus voor de tante die postzegels verzamelt voor de missie een postzegel huisje met postzegels erin natuurlijk. En voor de fanatiek tennisende oom een tennisbal met een mondje. Voor Opa een kerstboom ornamentje van een lucifer doosje met een hele oude foto van Opa in zijn jonge jaren op zijn scooter.



Voor de oom die veel over de wereld reist naar booreilanden een wereldbol met een booreiland erop. En de tante die trekpoppen verzamelt een kerstmannen trekpop. Enz. enz. Het was veel werk maar ik had er zoveel lol in om het te maken!






Om de kinderen ook een taak te geven tijdens de lange zit had ik van papier een rendiergewei en kerstman muts en baard gemaakt om voor de photo booth te gebruiken. 
En traditie getrouw wordt er altijd heel veel kerstliederen gezongen tijdens het eten dus ook de liedjes boekjes mochten niet ontbreken. Op de kaft had ik de spreuk gezet; "The best way to spread christmas cheer is singing out loud for all to hear."
En zo is het!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten