zondag 6 januari 2013

Alternatieve Kerstboom


Alternatieve Kerstboom.


Omdat ik op 2de kerstdag, 26 familieleden voor het kerstdiner kreeg was er geen plek voor een kerstboom in huis dit jaar. Maar lang leve pinterest want daar zag ik een leuk alternatief. Ik heb een groot schilders doek gekocht bij de Xenos en daar in de vorm van een kerstboom de kerstboom ornamentjes op geplakt met plakband. Op de foto is de tape wat glimmend maar in het "echie" viel dat nauwelijks op. Bij het ophangen van het uh, schilderij viel er wel al weer een naar beneden (gelukkig op de bank) dus toen bedacht ik dat ik ook een gaatje kan prikken met de punt van een klein schaartje en het kerstboomhaakje er door heen haken. Dat was met name voor de zwaardere ornamenten beter. Om de vorm er in te krijgen had ik eerst draden gespannen in een driehoek om de boomvorm goed te krijgen. En dan daarbinnen de ornamenten los gelegd en daarna een voor een vast getapet/ gehaakt.
Onze Anna (6) vond het toch niet echt maar we beloofden haar volgende kerst weer een echte kerstboom te nemen en dan een hele grote!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten