zondag 26 augustus 2012

Papercraft


Sinds ik op Pinterest zoveel papercraft knutsels tegenkom die je eenvoudig kan printen ben ik er helemaal aan verslaaft! Ik vind het heel ontspannend om met ze in elkaar te knutselen. Het is een beetje puzzelen en knippen en plakken. Op het borden rek in de woonkamer heb ik ze nu bij elkaar gezet. En het ziet er leuk uit al zeg ik het zelf.


Op mijn Pinboard heb ik een apart board met printable papercraft aangemaakt. 
Zie daarvoor http;pinterest.com/karin1967.
 Mijn dochter vind het ook leuk om samen te doen en ze kan met haar 5 jaar  (bijna 6) al aardig nauwkeurig knippen!! Ach het zit in de genen zeggen we dan bescheiden...

ariel was echt de moeilijkste!!!

Ik print de paper craft  op dikker papier. 160 grams zodat het steviger is om ermee te knutselelen en je het niet eerst op dikker papier hoeft te plakken. Dit vind je in de betere kantoorboekhandels. Verder een schaar en een een precisie schaartje (action 80cent). Ik gebruik het liefst gewone pritt stift omdat het lekker snel werkt. Dubbelzijdig tape wordt ook veel gebruikt maar ik vind het persoonlijk niet fijn. Laat vaak na een tijdje toch weer los.

De printjes eerst allemaal uitknippen en de randen vouwen.
Dan de randen aan elkaar vastplakken zoals beschreven of zoals je zelf al vaak wel kunt raden.

et voila!
Op deze druilerige zondag heb ik me prima vermaakt samen met mijn dochter om deze te maken en toen bedacht ik me dat een speciaal iemand dit vast ook wel leuk zou vinden. Ik ben dus weer gaan printen en heb er een pakketje van gemaakt. En natuurlijk gaat het begeleidend briefje dan ook als paper craft vliegtuigje mee! Die vind ik zelf zo komisch! Ben benieuwd wat ze er van vind als ze het  in de brievenbus vind!
Mocht je ook geïnteresseerd zijn in een paar printjes op dikker papier dan kan je me altijd mailen en dan stuur ik je ze toe. Gewoon omdat het leuk is!

Hartelijke groet, karin









1 opmerking: