woensdag 20 juni 2012

Doosjes beplakken met poesieplaatjes




Ik hou van doosjes opleuken. Ik vind niets zo ontspannend als met een beetje verf en wat plaatjes een doosje een tweede leven te geven. Sommige doosjes zijn zo mooi gemaakt dat ik het zonde vind om ze weg te gooien en dus bewaar ik ze dan. Samen met de kids is dit ook leuk om te doen!       Dit doosje was van een relatie geschenk . Leuk toch zo'n laatje? Het was bruin en het "laatje" zelf was okergeel. Ik heb alleen de buitenkant linde groen geverfd en het "laatje" okergeel gelaten. (ook omdat ik bang was dat het anders niet meer open en dicht zou kunnen ;-))

Met mod podge lijm heb ik de poesie plaatjes er op gelijmd. Deze lijm wordt veel gebruikt bij servetten techniek. Het fijne van de lijm is dat je je plaatjes er makkelijk mee kan vastlijmen en de lijm daarna kan gebruiken om het geheel af te lakken. Lekker snel dus! Hou ik van! En deze heeft dan ook nog eens glitters er in! Wist ik eerlijk gezegd niet toen ik het kocht maar blijkt toch wel erg grappig te zijn en de glitters zijn nog redelijk subtiel.                                                                                      In dit doosje bewaar ik voortaan de gift tags die ik overal en nergens vandaan haal zoals internet of laatst uit de nieuwe Flow!
Poesieplaatjes vind ik vaak zoo mooi! Maar de leeftijd van een poesiealbum heb ik toch reeds jaren achter mij. (alhoewel, misschien best leuk om opnieuw te starten ;-))  Maar door ze te gebruiken om doosjes mee te beplakken kan ik er toch van genieten!


Deze rode hart doos heb ik ooit een keer gemaakt met kerst engelen. Eerst rood geverfd en daarna met boekbinderslijm (zonder glitters) half over elkaar geplakt dus lekker vol. Daarna heb ik lichtjes met dunne goudverf alles afgelakt.          Dit zijn leuke cadeautjes!                                  Veel plakplezier!                                         
Hartelijke groet, Karin

1 opmerking:

  1. Hoi Karin, leuke blog heb je. Ik ben je nieuwe volger geworden. Dat beplakken is ook leuk op oude blikjes die niet mooi zijn, heb ik ook gedaan een tijdje geleden.
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen