vrijdag 18 mei 2012

Bootje vouwen


Hoe ging dat ook alweer, een bootje vouwen?! Lang geleden dat ik dat gedaan had. Maar nu wilde ik versieringen maken voor de verjaardag van mijn vader en dacht toen aan bootjes. Hij heeft veel gevaren dus ik vond dat wel een thema die bij hem paste. Bij de boekenwinkel heb ik witte vellen A3 papier gekocht. Lekker groot dus want het moet wel smoelen natuurlijk op zo'n feest.
Ik heb tijdens het vouwen foto's gemaakt zodat je het ook weer eens kan doen. En als je dit kan, kan je ook een hoedje van papier!

Eerst dubbel vouwen.

Dan nog een keer dubbel vouwen maar alleen een kneepjes geven om het midden te bepalen!

Dan neem je 1 hoek en vouwt die naar beneden bij het midden... Zie foto.

En de andere hoek ook. Scherp vouwen want het papier is al zo dik dus het gaat wat lastiger dan bijvoorbeeld krantenpapier.

Dan de onderste strook omhoog vouwen over de onderkant van de driehoek. Let op alleen het bovenste vel.

Dan draai je het bootje to be om en doet het zelfde aan de achterkant. De zijkantjes ook omvouwen... Zie foto's.

hoedje!













Dan keer je het en stopt je hand in de opening en drukt het plat... Zie foto!

Dan vouw je de voorste laag als een driehoek naar boven.

Keer het om en doe het zelfde aan de achterkant.



De laatste 2 vouwen herhaal je. Zie foto's.





En dan heb je al het bootje!
Tada!


Ik heb de bootjes gebruikt als chips en nootjes bakjes voor op tafel.
Weinig moeite maat groots effect, daar hou ik van! Jullie ook?





Geen opmerkingen:

Een reactie posten